Friday, June 15, 2012

TOT untk Server Configuration

Assalamualaikum dan salam sejahtera Malam semalam tgk cerita madagascar 3d bersama2 nana, su, anim, wan, rina, kak huda, aina, yan, pidah tak ingat lagi sorg sapa.. yg penting semuanya adalah 11 org.. ni pergi pun setelah puas kwn2 pujuk.. tp mmg best.. Nak dijadikan cerita akuu telah memakai sermin mata 3d tu dgn keadaan terbalik.. da la mmg aalready pakai spek mata.. terpaksa tindan dua.. da tinggal lagi 10 minit cerita tu nak abis baru perasan bahawasanya aku pakai terblik.. patutla lain mcm je pemandangan nye.. dlm wayang mmg da rasa pening2 tp tak mo pike sgt.. dan semalam akhirnya aku tewas aku dpt sakit kepala yg sgt teruk.. uwaaa... pagi2 da pening and tak de mood nak wat keje.. AMPUN YA ALLAH aku telah tidak amanah pada kerja aku semalam.. mula2 bertahan.. pas tu cuba lupakan dgn tgk movie.. pas tu okey aku da tak tahan balik tido dari kul 12.30 sampai kul 3.30 and smbg tdo hingga kul 6.00ptg.. bgn semyang g beli buka posa and tumb print.. dahsyat la perangai buruk suzi ni.. makanya hari sabtu ini aku menggantikan masa yg aku telah curi itu.. huhuhu.. moralnya pas ni waktu keje jgn gatal2 nak g tgk wayang ye.. :(




mengantuk n jadilah malas n jadilah sahabat kpd seton.. :(


Oleh itu, implikasinya hari ini aku tersangatlah byk keje..
1. pagi2 jumaat seperti biasa bacaan quran selepas tu je teringat frp psh kene anta.. siapkan isi jadual..
2. pergi sarap di pejabat tanah (mkn nasi ambang bg memastikan yg tghr tak kuar)
3. kuar lagi ke SMK Paduka Tuan untuk promosi Tup2 da kul 12.15tghr.. mak aih cepatnya masa berlalu... uwaaaa... i want to putar jam ke belakang.. moral padan muka semalam jd ulat..
4. siapkan minit mesyuarat audit dalaman.. tu pn sempat wat minit pembukaan dan penutupan je..
5. semak abstrak kajian cietvt kwn2.. aduhai ada lg yang tak clear.. aku punya pn sama gak.. okey tp telah selesai td sblm balik kul 5.30 ptg bersama2 kak izan n nana.. tinggal azam and shawal yg aku agak worry.. kurang serius mungkin.. nana and hana under control sb dua2 ada pengalaman.. so apa pun moga segala usaha di mudahkan olehNYA..
6. tgk2 jam alamakkkkkkk... 4.45 ptang.. kamera tak amik lagi pada bihan.. bedezup lari ke unit ICT.. as aku jangka bihan da balik.. dgn muka tak malu call.. dgn rasa sgt berDOSA saya telah susahkan bihan utk dtg semula opis.. apa pn tqvm ibu mengandung bihan yg sudi dtg balik semata2 nak bg kamera..
7. setelkan abstrak aku dgn k.izan.. balik2 umah rasa tak bertenaga.. dan tertido jap.. uwaa...

Dan esok hari aku mengajar mengait membuat kunfu panda.. modul tak prepare.. tp aku ajar je la dulu.. modul betul2 tak sempat buat.. bahan2 pn tak sedia lagi.. rasa tak de mood nak ngaja pn ada.. hopefully esok tak de student yg dtg.. da lama rupanya aku tak mengait, menjahit, menjahit manik.. dll.. mesin jahit pn da berhabuk agaknya.. kelapangan masa itu mcm da kurang.. tp insyallah akan diusahakan mencaari masa..

Menimba ilmu tak kan pernah abis...

dan ahad pulak akan bertolak ke melaka utk training konfigurasi server kat adtec alor gajah selama 2 minggu.. dgn penuh pengharapan agar input2 yg diberi akan diterima dengan baik.. agar ilmu2 yg diterima mampu memberi pula kepada org lain.. dan menjadikan ia diantara amalan yg kekal sehingga hari MATI ku..

berkatilah ilmu MU yang luas ini YA ALLAH.. agar imu itu mampu menjadi aku, anak2 didik ku menjadi insan yang lebih baik.. berkatlah kerjaya ku YA ALLAH.. agar anak2 yg keciciran ini mampu di bentuk menjadi insan yg lebih baik.. Dan aku berharap dan berdoa agar suatu hari nnt ada insan2 mulia yg juga dpt mendidik anak2 ku jadi insan yg berguna kpd agama bangsa dan negara.. sekian untuk hari ini.. jam pn da kul 12.00mlm.. baju tak siap basuh lagi.. selamat mlm untuk semua.. "aku cuba berubah untuk menjadi yang lebih baik... krn aku masih bertatih menjadi yang lebih baik... bantulah aku YA ALLAH untuk jadi yang lebih baik.."

No comments:

Post a Comment