Monday, June 11, 2012

Hari ini 12.06.12

Assalamualaikum dan salam ceria semua.. Alhamdulillah sehari lagi ALLAh beri kita kesempatan hidup. Aku bg intro sikit kerjaya aku hari ini.. aku adalah pegawai pendidikan pengajian tinggi di kolej komunti segamat sejak 1/4/11 lagi.. pensyarah la kononnya.. (malu nak ngaku) makanya da setahun lebih aku berkhidmat disini.. Cepatnya masa berlalu.. aku lebih suka guna perkataan cikgu.. aku adalah pendidik yg bertukar2 karekter.. kekdg boleh menjadi seorg pendidik yg sgt lemah lembut dan sporting dan ada masanya untuk sesuatu yg serius aku akan jadi sgt garang mcm harimau nampak mangsa... tp apa pn aku sgt suka kerjaya aku.. mendidik anak2 bangsa ku menjadi insan.. dr tidak tahu apa2 menjadi tahu sesuatu.. dr manusia jalanan menjadi manusia berilmu.. sesungguhnya menjadi guru di kolej komunit sgt la mencabar. krn pelajar kami bukanlah pelajar yg mahu belajar.. tp dipaksa utk belajar. dimarah tak boleh nnt brenti belajar.. di belai juga tak boleh nnt guru yg naek darah.. apa pn KESABARAN adalah kunci utk terus bertahan disini. krn mereka anak bangsa ku dan seagama dgn ku.. kami cuba mendidik dgn penuh berhemah.. itulah situasinya mengajar di kolej komuniti.. kami guru serba boleh.. semua kerja kami buat... kdg2 kami guru.. kdg2 kami tuakng kebun... kdg2 kami cleaner.. kdg2 kami promoter... kdg2 kami auditer.. kdg2 kami akauntan... kdg2 kami kaunselor.. kdg2 kami motivator.. kdg2 kami tukang jahit.. kdg2 kami chef... semua kami cuba dan kami buat.. pendek kata kami adalah guru yg sgt serba boleh... bagi je kerja semua kami buat dgn dedikasi... (ye ke.. INSYALLAH) sesi jan 2011/2012 da tamat.. bacth kedua dlm history PnP aku.. bacth ni agak mencabar kredibility aku sbg guru.. tp alhamdulillah ada yg menunjukkan perubahan sikap positif.. abis da semua dan aku doakan semua berjaya hidup dunia dan akhirat.. aku tetap merindu kamu semua... makanya lega lah sikit kami2 guru ni.. tp as yg sy cerita td kat sini kami serba boleh.. makanya akan ada la bengkel2 yg berkaitan utk latih kami ni serba boleh dan berkemahiran.. skang kolej sedang dlm proses memohon iso 9000;2008.. aku adalah salah seorang auditer dalaman.. ingat kan senang.. da masuk bengkel baru la tahu.. susah rupanya.. apa pn saya mengucapkan selamat membuat audit dgn tulus utk semua pasukan audit dalaman... apa pn kerja yg kita dpt kene excited utk buat (ye ke????)... chaiyok.. gambate.. selamat berusaha buat semua... dan selamat berbengkel kepada semua yg terlibat... i luv my carier.. i luv my self.. i luv kamu semua... dgn rasa kecintaan dan sayang pd apa yg kita lakukan akan hadir jiwa dan keikhlasan.. salam syg utk semua..

No comments:

Post a Comment