Wednesday, June 20, 2012

D 4th days @t ADTEC MELAKA

Alhamdulillah diberi kesempatan nak menulis lagi.. skang aku masih berkursus hari  yg ke 4 di ADTEC MELAKA.. ia nya sgt susah buat aku.. tapi aku mesti positif.. pandangan yg positif pasti akan menjadi kan yg susah akan senang.. dgn penuh harapan. Betapa susahnya jadi pendidik.. kdg2 mengajar perkara yg aku pn tak tahu.. perkara2 yg aku tak suka.. aku cuba jatuh cinta dgn bidang yg aku tak suke.. tp aku kene bercinta baru lah aku sayangkannya.. baru lah ilmu sampai dgn jayanya.. susahnya nk sampaikan ilmu pd anak2 bangsa utk aku tak cukup ilmu..

Hari ini kerisauan ku memuncak bila apa yg aku buat tu tersalah dan aku sendiri tak dpt diagnos.. terima kasih sgt2 buat cikgu2 yg  ngajar kami dr tenaga pengajar ADTEC en sufian, en khairi (betul ke nama mereka2 ni.. insyallah betul kot-masalah mengingat nama org) dan yg hr 1st tu tak igt nama sb dia ajar mcm naek LRT..


kat lab ni aku belajar and krn lambat ptg tu aku dpt dok belakang sekali.. kelabu bijik mata aku menjengah2 ke skrin depan.. aku sgt terkedu dgn knowledge tenaga pengajar kat sana.. mampu menjadi referece kpd organisasi lain. terasa malu dan rendah diri dgn ilmu yg sy ada.. jauh sgt beza mcm langit dgn bumi..

oleh itu....

aku bercita2 untuk menjadi network administrator yg hebat satu hari nnt.. mampu mengjar mcm dia org ajar kita org.. walaupn utk aku jadi network admin adalah mgkn mustahil sb aku kn cikgu (tak sedar diri ni.. tp byk pahala kan utk pkerjaan mulia ni.. amenn..) tp aku tetap bercita2 nak pandai dlm hal2 network.. YA ALLAH mudahkanlah urusan ku dlm mencari ilmu.. ketemukan aku org2 yg berilmu yg mampu mengajarkan aku ilmu2 itu.. mudahkanlah aku menerima ilmu yg bermanfaat ini.. Aku sgt2 teringin utk pandai.. aku sgt2 teringin utk pandai.. aku sgt2 teringin utk pandai.. pandai dlm network.. YA ALLAH moga 1 semester ini adalah semester yg berkat utk aku menimba ilmu dan memberi ilmu... bantulah aku YA ALLAH.. dgn bantuan tiada apa yg mustahil..

tapi...

untuk esok hari yg ke 5 dan hari2 yg seterusnya... aku masih belum cukup pandai utk memberi ilmu.. aku belum cukup konfiden utk ilmu yg semalam2nya yg aku da tak brp nk igt... sedey kan.. ALLAH mmberi dugaan kpd yg mampu.. Apa pun positif... positif... positif...

Gud nite saudara2 ku.. esok masih ada lagi perjuangan.. moga mudah segalanya tk hr esok2 dan hari2 seterusnya.. agar aku tak jatuh dlm kerugian..

(::) )::( (::) )::( (::)

No comments:

Post a Comment