Thursday, June 21, 2012

Syaaban is coming.. Rejab in d memori and ramadhan is hoping..

Assalamualaikum sadara2 ku..

Rejab da berakhirkan.. kejap je masa berlalu.. dan syaaban da datang.. rejab da tinggal kenangan.. ramadhan adalah harapan moga2 sampai usia.. Aku bukanlah ustazh mmbincang pasal agama.. bukan juga ahli politik mmbincang pasal pilihanraya.. aku hny guru biasa.. bercerita apa yg aku tahu.. kalau salah mohon betulkan..

Inilah ms muhasabah diri.. apa yg kita buat sepanjang rejab.. dan syaaban adalah untuk kita perbaiki.. dan ramadhan adalah untuk kita bersihkan diri..



Bile mula muhasabah.. Masyallah banyaknye dosa2 dan khilaf yg telah dilakukan.... terutamanya pada penciptaku ALLAH S.W.T.. pada dua ibu bapaku.. pada diri ku sendiri.. pada keluargaku.. pada guru2 ku.. pd rakan2.. dan pada semua.. mampukah aku dimaafkan.. :(( :(( Ampunkan aku YA ALLAH.. maafkan aku mak bapak.. maaf aku wahai diri krn membiarkan engkau sakit.. maaf kan aku keluargaku.. maafkn aku rakan2.. maafkan aku semua.
Terasa masih byk sifat buruk yg belum di buang.. masih byk negatif yg belum positif.. kdg2 terasa kosong.. kdg2 terasa malu pd diri yg tak mampu dijaga dgn rapi..

Makin usia berlalu.. aku rasa kosong dgn kehidupan ku.. aku tak pasti apa yg dikejar.. dan apa yg dimahukan.. kdg2 itulah yg dipanggil konflik dalaman.. moga terurai dgn baik semua konflik2 itu..

Aku bukan sekuat yg disangka.. krn kelemahan itu ALLAH tutup dgn kekuatan yg kalian nampak..
Aku tak sesabar yang difikirkn.. krn kekalutan itu ALLAH tutup dengan ketabahan yang kalian nampak..
Aku tak sekeras yang dilihat.. krn kelemahan itu ALLAH tutup dengan sedikit keyakinan yang kalian nampak..
ALLAH HANYA ENGKAU YANG TAHU BETAPA BANYAK AIR MATA INI AKU TUMPAHKAN UNTUK HADAPI SEMUANYA DGN TENANG, TABAH,SABAR DAN KUAT..

SYAABAN
Moga dgn datangnya engkau adalah peluang untuk aku menjdi lbih baik.. berubah kpd yg lebih baik.. menghadapi kehidupan yang tak mampu dikongsikan.. menghadapi rasa yang tak mampu diluahkan.. menghadapi cabaran yg tak mampu diceritakan.. Hny engkau tempat aku mengadu.. hny engkau tempat aku bersandar.. agar hidup ini lebih tenang.. KIFARAH buat aku menjadi yg lebih baik.. peringatan kpd kelalaian dan kelemahan diri.. agar ujian ini mampu aku lepasi dengan cemerlang... moga hikmahnya ada dibelakangnya nanti..

RAMADHAN..
Aku sgt2 menunggu mu.. aku rindukan mu.. tahun ni adalah ramadhan yg istimewa.. aku berharap aku akan dilahirkan semula.. (bukan lahir semula dr perut mak..) maksudnya bersih dari dosa.. dan memulakan usia dgn kehidupan baru yg lebih baik.. bantulah aku YA ALLAH utk menjadi yg lebih baik..

okey skang da kul 1.01 pagi.. nak tido sb esok akan meneruskan training hari yg ke 5.. gud nite dan salam sayang buat semua..

No comments:

Post a Comment