Monday, June 11, 2012

Aku Jatuh Dan Aku Bangun Dan Aku Bertahan Dan Aku Berjalan Dan Aku Berlari..

Assalamualaikum.. Ini adalah 1st entry utk year 2012.. Adakah ini menunjukkan ke BZ an tugasan harian.. atau menunjukkan kemalasan saya mengupdatenya.. ata menunjukkan saya mgkn lupa akan kewujudan blog ini dlm hidup saya… apa pn alasannya.. ia hanya sekdar alas an dan as-bab yang saya cipta.. Namun ALHAMDULILLAH hr ini saya rasa ingin mula berkarya semula.. menulis dan menulis.. sama ada mengenai kisah hidup saya, perjalanan hidup saya seharian, perkongsian rasa dan apa jua.. Dan saya berharap moga ianya membawa manfaat kepada diri saya, followers saya (kalaulah ada..) dan sesiapa sahaja.. dan saya berlindung dari menjadi as-bab kepada pencetus keburukan kpd diri dan jug aorang lain… Ya ALLAH moga apa jua yg di lontar dari suara hati ini member kebaikkan kpd semua… ameennn… Masa itu terlalu singkat.. dan cepat.. skang da bulan rejab.. pelbagai hikmah dan amalan sunat yg boleh dilakukan.. Aku juga cuba utk menjadi sebahagian hambaNya yg mengambil peluang.. INSYALLAH.. makanya itu petanda bahawa Ramadan bakal menjelma.. dan juga petanda bahawa usia bertambah setahun lagi.. menjadikan angkanya 30 tahun.. ALLAHUAKBAR… Saban tahun aku mengira usia.. kini usia itu bukan lagi 20-an.. aku menuju fasa 30-an.. ALHAMDULILLAH.. Moga ALLAH berkati usia itu. Dan ALHAMDULILLAH tahun ini tarikhnye sehari sblm puasa… Peluang bagi ku memperbaiki usia dgn amalan di bulan RMDAN kelak… Moga sampai usia ku sehingga ke hari itu.. Tidak ada apa yang aku harus sedihkan utk usia itu.. Ujian Mu masih aku lalui dgn sabar.. Penantian ku tak pernah ada PUDARnya.. Pengharapan ku masih tinggi menjulang.. Keyakinan ku pada ketentuanMU masih kukuh… ALHAMDULILLAH sehingga hr ini aku masih mampu bertahan. Krn aku yakin dgn menjaganya ALLAH akan kurniakan aku yg TERBAIK untuk dunia aku dan akhirat aku... Okey smbg next episod.. hr ni nak balik keje.. salam

No comments:

Post a Comment