Sunday, March 14, 2010

Mengenang Keindahan Lepas

Assalamualaikum...

Kdg2 terasa rindu kat perkara lepas.. perkara yg terbaik dlm idup.. kdg2 terasa ingin mengulangnye kembali.. sepanjang idup 2007 adalah tahun yg paling aku sayang utk tinggalkn.. segalanya ada disana.. aku teringat tahun tu la tarikh besday aku paling cantik.. 20/07/2007.. jatuh hari jumaat.. tarikh tu jugak la akhirnya apa yg aku usahakn berjaya dgn jayanya malah lebih dr apa yg aku ingin.. sebagai hadiah utk kelahiran aku thn itu.. tahun itu jugalah aku menghabiskan ijazah sarjana muda aku dlm masa 2 thn tepat.. sb aku daftar 20 julai 2005 dan aku betul2 abis 15 julai 2007.. dlm tahun itu juga aku menghbiskan PSM2 aku dlm masa 3 minggu.. dan sungguh tak sangka aku da melepasi keperihan sesi pembelajaranku dgn jayanya.. aku ingin ulang kegemilangan itu.. mgkn bukan kali ini.. mgkn akan datang.. utk sesi pembelajaran aku yg akan datang..

kini aku mula rindukan suasana meriah semasa konvo.. berjubah serba merah.. semua org happy dgn kejayaan masing2.. semua org ceria dan ternanti2 hari itu setelah sekian lama berusaha.. suatu ketika dulu di dewan yg sama aku pernah menitiskn air mata bile aku lihat mak bapak aku.. mejoriti org berjubah merah.. namun aku hny mampu berjubah hitam krn aku hny mampu menghabiskan diploma.. dan aku diantara org yg terakhir ketika itu.. tak tergambar perassan ketika itu.. sedey yg teramat sgt.. di waktu dan ketika itu aku bernekad.. didewan ini juga aku akan banggakan mak bapak aku.. akhirnya aku abiskan degree aku dgn cpa yg baik bukan utk berbangga hanya sebagai penebus satu kekesalan.. ALHAMDULILLAH..



Mak bapak.. jie doakan mak bapak sihat walafiat.. panjang umor dan murah rezeki.. nanti dapat dtg lagi konvo jie utk kali nie.. konvo yg akan dtg juge yg pakai topi senget tu ek.. mak n bapak jaga kesihatan baik2 tau.. INSYALLAH nnt ada rezeki mak n bapak sempat panggil jie DR Suzila Sabil.. amin.. angan2 mat jenin ni.. hikhikhik...










Shima n atika belajar rajin2.. INSYALLAH shima and atika pn akan rasa.. cik jie doakan semua berjaya jugak..










percayalah manusia boleh berubah atas kepercayaan yg ada dlm dirinya.. di situ aku belajar utk percaya dgn apa yg aku percaya jauh di sudut hati aku.. walaupn pd mulanya amat susah utk dihadapi.. ye la dgn cpa diploma aku mmg agak susah nak smbg degree (actually aku dpt integrasi sains komputer so sem ke 4 aku boleh pilih nk smbg degree or diploma).. puas timbalan pendaftar kt fakulti aku suh aku teruskn je degree aku masa tu.. tp atas petunjukNYA aku harus berhenti diploma sahaja.. sudah semestinya penentangn dr semua pihak.. aku hny mampu diam dan menangis dlm diam.. alasannya hny aku yg tahu.. aku masuk degree ni pn dgn rayuan setelah setahun keje ntah apa2.. (semua tu pengalaman utk jadi aku hr ini).. tapi manusia berubahkan.. aku berusaha utk ubahnya dgn izin ALLAH.. disitu juge aku belajar tentang istikarah.. bukan mudah mengikut petunjukNYA.. cabarannya memerlukan kekuatan dan kesabaran.. dan kita tak mampu memberi kefahaman kpd semua org.. cukup kita dan keyakinan kita padaNYA.. selebihnya kita tempuh dan jgn ada rasa kecewa atau putus asa.. di sini aku sertakan vidoe yg abang aku buat utk konvo degree aku.. ye perjuangan aku belum selesai.. serasa tak sabar menunggu konvo yg akan dtg.. walau apa pn dugaan dan cabaran.. tujuan itu pasti dan akan aku panjat lagi pentas yg sama.. jubah merah kebanggaan semua warganya tanda kejyaan sekian lama.. INSYALLAH doakan aku..



moga aku masih punya kekuatan utk menghabiskannya.. ALLAHUAKBAR.. ALLAH maha besar.. Tiada kata selain ALHAMDULILLAH.. segala puji bg ALLAH.. aku mensyukuri atas setiap nikmat kesenangan KAU beri jua atas nikmat kesusahan KAU beri.. sama ada kesenangan atau kesusahan, kegembiraan atau kesedihan, tawa atau tangisan, semuanya adalah sama.. semuanya adalah ujian.. . tanpa kesusahan tiadalah rasa nikmat kesenangan hari ini.. tiada kesedihan utk selamanya pasti akan disusuli dgn kegembiraan dikemudiannya.. tangisan adalah teman sejati namun tawa itu penghibur hati.. sekian sahja entry kali ini.. korg jgn nangis tau.. idup ini berputar mcm roda.. semuanya kita akan rasa.. kat sini kita sementara aje.. saya sayang kamu.. da... wassalam..

No comments:

Post a Comment