Tuesday, March 16, 2010

Berdebar2 rasanya..

Assalamualaikum... hari ni konon2 terasa rajin g lab.. rajin la sgt kan.. tipu la tu.. actually kene g lab sb da janji dgn ayie dia nak dtg.. aku igt dia tak dtg sb hujan lebat petang tadi... so aku dgn slamber melengah2 kan masa.. janji 2 lebih kul 2 lebih aku masih ni na ni na (istilah aku utk kemalsan)... rupenya dia dtg dgn basah kuyup.. terpaksa la aku g gak.. da settle semua aku seperti biasa rutin aku dtg lab.. online YM dan bukak email.. errmmm... byknye la inbox berderet2.. maklumla seharian tak bukak email.. tak larat nk baca.. tp tak pe kebanyakkan email dr FB.. senang je.. delete je la apa lagi.. :)

Tengah syiok2 baca email n foward tetiba dr dayang masuk lepas kelas.. dgn nada sedey.. suziiiiiii..... aku pn gelabah le.. await la supervisor aku ni dok sedey semacam.. apa yg tak kene plak ni.. awak kenal hassan tak? alamak yg mana satu ni.. kenal2.. budak iran yg nerd jek tu yg paling penting dia terkenal dgn kehebatannya dlm penulisan journal dgn impact factor yg hebat2.. atau dikenali dikalangan kami sebagai mesin menghasilkan journal... rupenya semalam dia VIVA.. sudah semestinya aku nye expectation ialah mesti dia berjaya dgn VIVA nya dgn jayanya.. tak serupe dgn aku yg ntah apa2 ni.. tercungap2 nak abiskan blajo...

Namun rezeki itu ALLAH yg bg.. hampir dekat sejam lebih kot kami dok gosip pasai VIVA hassan tu.. betul2 berita dr dayang tu buat aku ketor kaki lutut tak mampu nak jalan.. gosip tu bukan lah mengumpat tp cuba memperbaiki penulisan kami yg lain yang belum hantar thesis.. betapa penulisan itu sgt penting... berdebar2... takot.. really buat aku resah... YA RABBI hebatnya dia pn dia dpt result cam tu.. aku ni apa la sgt.. menakutkan... rasa semuanya tak cukup.. rasa apa yg aku buat tu aku tak tahu kualitinya.. runsing sengsgt.. tp hassan masih bersyukur ALLAH masih tolong dia dr sudut yg lain.. dia lulus dgn syarat.. namun dia masih mampu bersyukur dr gagal tak dpt apa2.. tapi itu dia.. aku???? hanya ALLAH yg tahu rezeki dan perjalanan aku...

tak cukup lagi... bincang lg isu ni dgn puan noraini, zul, aisah and af.. makanya kami sama2 berbincang supaya kesalahan yg sama kami tak ulang.. tu la masalah plagiarism.. kami explore sama2 software turn it in. utk check % ayat kita ada plagiarism.. fuhhhh... tak berani nak check thesis aku tu.. biar la dia sempurna dulu.. baru aku check semua.. doakanlah semua selamat bukan utk aku sahaja.. utk sahabat2 yg lain juge.. terutamanya kpd puan noraini dan puan shahliza yg byk membantu sama ada dr segi spiritual, perkongsian bahan, idea dan sebagainya.. aku sayang dia org.. tanpa bantuan dia org apa la yg aku tahu hr ni..

apa pn masalah dan cabaran.. idup perlu diteruskn.. masa terus bergerak tanpa sedikit pn berundur.. siang malam masih tetap silih berganti.. dunia belum lagi berhenti berputar.. dan nyawa masih dibadan utk mengelak dan lari dr masalah.. makanya.. selusurilah jalan itu dgn tawakal padaNYA.. sama ada baik atau buruk keadaan pd masa kini dan akan datang.. tujuannya sama.. kedua2nya adalah ujian dan dugaan..

Moga aku berjaya dlm semua ujian dan dugaan.. sama ada dugaan dan ujian kebaikkan atau keburukan.. kesenangan atau kesusahan.. astagfiruallah..

waallah.. moga berjumpa lagi...

No comments:

Post a Comment