Thursday, March 11, 2010

maulid dikampung

assalamualaikum semua.. da lama rasanya tak mengupdate blog ni.. actually byk masa dihabis kat kampung memandangkan kesihatan mak tak berapa baik.. melupakan seketika segala bentuk research dan keje2 yg seangkatan dgn pembelajaran utk seminggu lebih...

maka bila di kampung kene la jadi org kampung yg seharusnya bersosial dgn masyarakat setempat.. baru2 ni hr ahad ada majlis maulid dan YB Jaafar dun senggarang telah menjemput ustaz dr aceh... ceramahan berkisarkan kisah nabi dan pelajaran dr bencana aceh kpd umat islam.. namun aku tak dengar sampai abis.. sb mencari mak yg dtg awal dr kami.. rupanya mak g umah mak cik yg hanya 2 langkah jaraknya dr masjid.. oleh itu aku n kakak ipar serta anak2 buah dan bbrp sepupu buat ceramah sendiri dalam umah mak cik.. astagfiruallah..

ni disertakan sedikit gambar ketika majlis sbg santapan mata.. tak dpt amik byk gambo sb kamera abis batery.. :(







Si haikal yg tersenyum bile nak amik gambo dia.. nak peace belum pandai agi..


















lor.. tetiba monyok plak... confius ke?







Yang kat sini semua adalah sepupu2 dan pakcik2 den.. maklum la mak aku 5 beradik semua dok sekampaung and bapak aku 12 beradik 11 beradik dok sekampung and sorg dok kl.. dan mak bapak aku sekampung.. makanya sekampung tu sedara aku.. klu tak sedara dekat pon bau2 kuini or bacang mesti ada..

No comments:

Post a Comment