Thursday, April 29, 2010

ALHAMDULILLAH

Assalamualaikum..

ALHAMDULILLAH yg tak terhingga.. akhirnya aku dapat jugak anta thesis aku ke SPS.. fuhhhh... mmg teramat rasa lega... tepat jam 4.40pm pd tarikh 28 hb 4 2010 diterima oleh kak emy di sps... akan menjadi kenang-kenangan.. akhirnya usaha selama 2 tahun 4 bulan membuah kan hasil.. namun saat2 mendebarkan tak abis agi.. VIVA yg amat menggerunkan.. moga dimudahkan segalanya.. harap prof madya dr rosziati dr UTHM dan dr radziah dr UTM berada dalam mood baik sentiasa ketika membaca thesis aku dan ketika menilai aku nanti.. dan moga diberi kelapangan pd mereka berdua utk membacanya dgn tenang hati.. moga aku cepat2 kene panggil VIVA... nak kejar konvo bulan 8 ni... doa2 la moga sempat konvo tahun ni... kalau lama2 sgt takit lupa.. maklumla aku ni kan da tua.. cepat bena lupa satu2 benda..

pertamanya.. aku ucapkan ALHAMDULILLAH..
segala puji bg ALLAH yg memberi sejuta rahmat..
yg memberi aku peluang melalui jalan ini..
mendidik aku tentang kesabaran..
mengajar aku tentang ketabahan..
mengingatkan aku tentang kesilapan..
membimbing aku untuk tidak kenal putus asa..
yang membuatkan aku sedar akan TAWAKAL sebenar2 TAWAKAL dlm urusan kehidupanku..

malah tidak cukup dengan itu..
DIA..
membelai aku dalam tangisan..
menyelitkan ketenangan dalam tekanan..
memberi kekuatan dalam tak berdaya..
memberi cetusan ilham dlm kebuntuan..
mendakap ketika ketakutan..
menerangi ketika jalan itu gelap..
mengingatkan ketika aku mulai lalai dgn kehidupan..

YA ALLAH..
KAU sentiasa ada..
ada di apa jua situasi..
KAU maha memberi..
KAU maha pengampun..
walau aku sering leka..
yg kononnya krn urusan dunia..
Ampunkan aku ya ALLAH..
Ampunkan aku ya ALLAH..
Ampunkan aku ya ALLAH..
betapa aku tak mensyukuri nikmatMU..
betapa aku lemah dgn ujianMU..
mengeluh dan terus mengeluh..
Ampunkan aku ya ALLAH..
Ampunkan aku ya ALLAH..
Ampunkan aku ya ALLAH..
sayangilah aku sepanjang hidupku..
jangan biarkan aku sendirian menentukan nasib diriku..
padaMU aku serahkan segala urusanku..
aku berusaha menerima ketentuanMU..
aku berusaha.. aku berusaha.. dan akan terus berusaha..
namun aku tak cukup kuat untuk berjanji..
mohon keampunanMU ya ALLAH..
berkati keseluruhan hidupku..


hari ini aku di sini..
kerana belas ihsanMU ya ALLAH..
sesungguhnya siapa aku tanpaMU..
tak terkata dgn kata2..
sekali lagi aku merasai..
nikmatMU yg maha besar ke atas diriku..
ALHAMDULILLAH..
rasa syukur ku pd segala rahmat yg KAU beri..
moga nikmat yg KAU beri..
menjadikan aku lebih baik..
dr aku yg semalam..

ALHAMDULILLAH.. ALHAMDULILLAH.. ALHAMDULILLAH..

tak lupa juga pada insan2 sekeliling yg memberi sokongan.. buat dr dayang yg bersusah payah memberi idea2 dan membantu dengan baik.. special dedicated to my beloved mak and bapak.. really love u so much.. also to all my famili.. sama gak to all my members la.. pn shahliza, pn noraini, zul, mahmood yg byk berkongsi ilmu.. buat BFF norifhan, wan n faiz tqvm for ur support especially my beloved friend norifhan yg byk sgt membantu terutama bab2 cerita pelbagai masalah walaupn dia berada jauh kat penang.. jarak bukan alasan utk seorg sahabat yg baik.. azie, farha, mira, aisa, salmah, yan, dd, kak yot, kak lilik, kak su, kak ema, dura, kak salina, wana, nazeema, kak wan, zamri, aidil, aizat, dan semua kawan2 yg lain terima kasih krn kalian juga telah melengkapkan sebuah cerita kehidupan ini..

errmmm.. hampir terlupa.. ada lagi sorg insan ni.. awak.. terima kasih juga krn memberi sejuta pengalaman dgn cara yg berbeza.. tiada apa2 kesilapan.. yg ada hanya corak2 kehidupan yg pelbagai yg tak semuanya indah.. percayalah tiada dendam dlm diri aku.. tiada amarah atau terkilan.. tiada persoalan untuk mmpertikaikn.. aku percaya dan yakin dr persepsi ku sendiri.. prinsip aku masih sama dan insyallah ia takkan berubah untuk selamanya.. hari ini aku mahu nyatakan aku da abis belajar.. ALHAMDULILLAH.. moga awak juga berjaya dalam kehidupan awak ye.. saya doakan.. jgn lupa pesan saya.. jadi budak baik.. moga hidup lebih diberkatiNYA..

to sina and yavuz.. aku doa moga korg cepat2 kawen.. hidup bahagia dunia akhirat.. thanks dgn sejuta masalah yg korg beri.. thanks krn memberi kesedaran akan kesederhanaan.. pesan aku satu je.. kawen jgn tak kawen.. ;) dan jgn bebankan lagi org lain dgn masalah2 yg tak sepatutnya.. kdg2 kita perlu belajar utk jd perahsia.. dan bukan semua masalah utk di bicarakan.. aku tak minta dipuji.. tp aku mohon jgn dikeji sehina2 manusia seolah2 aku tak pernah berjasa.. :) anyway thanks..

ALHAMDULILLAH.. perjalanan ku baru bermula.. moga aku dapat keje yg penuh dgn keberkatan.. 27/4/2010 aku interview kt ASM pasir gudang.. 1st phase aku lepas.. and 2nd interview pd 3/5/2010.. huh.. agak menakutkan nk keje private ni. dan pada 6/5/2010 aku ada lagi intervuew di UTHM.. tp surat tak sampai lagi.. moga mudah urusan.. doakan yek.. moga antara yg banyak ini ada satu yg memberi sinar harapan.. aku mohon pekerjaan yg mendatangkan keberkatanMU ya ALLAH.. doakan aku semua.. moga murah rezeki and cepat2 dapat keje..

Thanks to all yg mencorakkan perjalanan aku ini.. take care.. salam..

2 comments:

  1. suzi...ALHAMDULILLAH....berjaya juga....sejak² ni coretan mu..buat akak sedih...sikit² akak paham apa berlaku...sabar ya...klu yg "sorang" tu bukan hak suzi....ALLAH lebih tau segalanya...mudah²an Allah beri yg terbaik buat suzi...Insya'allah

    Suzi...mudah²an dapat kat UTHM...nanti bole kita jumpa...kata nk blaja buat topi...akak tunggu tau...heheheh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah yg teramat sgt kak.. tu la nikmat ALLAH yg paling besar atas diri saya.. ALHAMDULILLAH..

    akak percaya tak.. bila kita menulis atau berkata2 dgn hati ia akan sampai ke hati.. dan bile kita menulis dan berkata hny sekadar dimulut/dibibir.. ia akan berlalu pergi.. akak tak de apa la terjadi kak.. prinsip saya tetap lama dr dulu ssampai kehari ini.. tak de istilah bercinta sblm kawen kak.. maka tak delah istilah memiliki atau dimiliki.. smuanya dilayan sama rata.. oleh itu akak boleh carikan calon utk saya ek.. hihihihi.. ;) :P

    akak tu la kita pn harap sgt dpt UTHM.. nanti boleh menyebuk g ofic akak belajar crochet.. rindu nak buat da lama tak buat asyik bz jek.. akak doakan kita ek.. thanks kak.. luv u..

    ReplyDelete