Thursday, December 31, 2009

Tahun baru bermula.. 2010..

Assalamualaikum..

Tahun 2009 akan ditinggalkan beberapa jam je lagik.. walaupun realitinya ianya tiada perubahan dan pencapaian tp sesungguhnya kita harus mensyukuri nikmat kehidupan ini seadanya.. thn 2009 aku tinggal dgn gembira walaupn impian aku tak tercapai tp aku gembira ia hampir tercapai.. INSYALLAH (dengan izin ALLAH). 2010 akan aku usahankan nya lagi dan lagi dan lagi.. sehingga hayat dikandung badan..

Tahun 2009 diakhiri dgn baik tidak seprti permulaan thn 2009 dgn masalah yg aku kira sgt stupid utk di tanggung.. bebanan yg sgt sia2 utk aku.. INSYALLAH aku takkan ulang perkara yg sama dlm idup aku.. apa aku belajar adalah berhati2 lah memilih sahabat. krn nilai sahabat itu sgt tinggi dibanding kawan.. dan jgn lah suka memuji krn pujian itu panahan yg berbisa.. krn sahabat yg sejati adalah sahabat yg menegur dan menasihati secara jujur akan kesilapan tp bukan memuji setinggi langit.. krn akhirnya nnt yg memuji itu juga yg akan mengeji sehina2nya..

Aku hanya bersyukur dgn kehidupan seadanya.. dgn siapa aku utk diriku dan org2 yg aku sayangi.. terima kasih kekasih2 hatiku yg sentiasa berada disamping ku susah dan senangnye aku.. mak, ayah, adik beradik, ... dan sahabat2 yg berhati mulia sekalian.. terutamanya an.. u r really my best2 friend forever..

Terima kasih krn sabar sehingga hr ni aku ucapkan dgn penuh keikhlasan aku sayang kamu. moga allah meredai kita dan kita semua sehingga ke akhir hayat..

berlabuhlah 2009 dgn 1 perubahan.. belayarlah 2010 dgn cabaran baru.. moga kita mampu tempuh dgn sabar.. agar setiap detik adalah kebaikan buat kita dan kita semua..

take care utk semua.. dan wassalam

2 comments:

  1. syahdu coratan x ini...betul apa suzi ckp tu..mudah²an segala urusan kita dipermudahkan oleh- NYA...aminn

    ReplyDelete
  2. syahdu ke kak?? hanya mengimbau apa yg terjadi sepanjang tahun.. insyallah kita doa sama2 moga semuanya dimudahkan olehNYA.. amin amin amin ya rabbal alamin..

    ReplyDelete