Sunday, September 23, 2012

after 3 month ago...

Assalamualaikum...

Fuhhh... alhamdulillah.. 3 bulan da berlalu.. PnP berjalan dengan baik walaupn pelbagai cabaran diawalnya.. Alhamdulillah aku sudah mula menyesuaikan diri dengan keadaan. Dengan kesibukan.. dengan komitmen yg banyak.. dengan dokumentasi yg byk utk di sediakan.. ALHAMDULILLAH aku sudah mula pandai membahagi masa. pandai menysun prioriti kerje.. pandai menyusun jadual.. Konfigurasi window server is done.. Final exam next week.. and hr ni cuba buat soalan final n polish.. moga mereka mboleh menjawb dgn baik..

1 cabaran akan berakhir... tak terkira bestnya.. rupa cam ni jadi guru kalau mengajar perkara yang bukan expert.. try to be expert depan student.. but aku try menambah ilmu saban hari.. baca buku, cari nota, pergi training, apa sahaja yg boleh menambahkan ilmu.. moga mereka mendapat ilmu yg sepatutnya... aku berlindung dari dihitung kekurangan di akhirat YA ALLAH.. walau susah cam ne skali pn aku mohon KAU mudahkan urusan tggjwb ku ini YA ALLAH..


Next 2 week konfigurasi open source server pulak.. cabaran besar yang aku sendiri pn tak tahu nak tanggung cam ne.. ALLAH mudahkan lah.. moga aku mampu jalaninya dengan ketenangan.. tak perlu lah mencari silap siapa.. atas rasa tggjwb laksanakan ia dgn sebaiknya.. peringatan wat diri sendiri.. if byk sgt cerita buruk org.. maka pandang lah pada diri.. sebenarnya terlalu byk kelemahan dibandingkn org yg kita cerita buruknya.. atau mungkin kita sendiri yg melakukan perkara yang sama.. ALLAH aku berlindung dari  menjadi hambaMU yg menyebarkan fitnah dan memburukkan org.. aku jua berlindung dari menjadi fitnah dan diburukkan org.. wahai diri sibukkan diri mencari silap diri... ALLAH KAU cukup bagiku sebagai penolong.. ameenn..

Ok the responsibility is started.. suzi sila buat soalan ye... jumpa lagi... daaa...


No comments:

Post a Comment