Saturday, September 25, 2010

Ceramah Si Cilik

Assalamualikum...

ALLAHUAKBAR.. di sini aku titipkan.. si anak kecil yg cukup petah berbicara..







Masyallah.. Subhanallah.. Moga terpelihara anak kecil ini hingga ke akhir hayat.. dan moga menjadi pemimpin umat yg hebat 1 hari nnt..

nah para sahabat.. punya anak seperti ni yg harus di banggakan.. bukan yg hebat berposing mahu dijadikan supermodel, pelakon, penyanyi dan sebagainya.. ya tidak dinafikan ramai anak cilik hari ini.. namun ciliknya bukan ke arah yg membanggakan.. cilik dipentas sbg penyanyi, pelakon, penari dan sebagainya..

nak ibu2 dan bapa2.. clikkn anak kalian ke arah yg benar.. yg comel jgn dipertandingkan.. yg bijak jgn disalah arahkan.. anak2 itu putih.. kamu yg mencorak.. jgn sudah besar baru mahu mencorak.. warnakan dgn warna2 yg mulia..

aku doakan anak2 kalian semua bijak2 dan cerdik2.. yg penting soleh dlm erti kata yg benar2 soleh.. makanya stp tingkah laku anak2 akan dipertanggugjawabkan ke atas bahu kita di akhir kelak.. moga kita semua ada jawapan utk itu di akhirat sana... krn anak amanah yg terhebat buat insan bergelar ibu dan bapa walau pn aku tak da anak lagi and tak kawen lagi.. :)

No comments:

Post a Comment